Category

Bokrecension: P.S. Vad jag inte sa – redigerad av Megan McMorris

Kvinnliga vänskap är några av de mest underbara, kraftfulla och i vissa fall komplicerade relationer i kvinnors liv. Har du någonsin haft något du ville säga till en vän, men kunde inte? Har du någonsin önskat att du kunde gå tillbaka i tiden för att säga något du inte gjorde? I P.S. Vad jag inte sa, Megan McMorris samlar en samling osent brev skriven av ett brett spektrum av kvinnliga författare till kompisar både nuvarande, förbi och avlidna, täcker, enligt redaktörens ord, ”BFFS, frenemier och allt däremellan. ”

Från beröringen av We of Me av Jacquelyn Mitchard om den typ av vänskap som är så intensiv att den överlever till och med en femårsperiod av tystnad, till Kristina Wright är det sista brevet om en vänskap med en äldre kvinna som ägde rum praktiskt taget genom bokstäver , till McMorris eget bidrag vad skulle Diane göra om den typ av sann vänskap som varar, P.S. Ger en titt i författarnas privata tankar och känslor. Varje läsare kommer utan tvekan att hitta paralleller till sitt eget liv – att komma ihåg klassskolan som rörde sig över hela landet, men fortfarande är ett livligt minne, eller högskolekompisen som har förblivit en betrodd kompis trots sällsynt kontakt.

Den här boken kommer att hjälpa kvinnor att bättre förstå några av sina egna komplicerade vänskap, och kanske ge inspiration att komma i kontakt med långa förlorade, men inte glömda vänner. Det kommer säkert att göra läsaren att skatt sina egna vänskap och eventuellt tjäna som en pekare att det alltid är bättre att säga vad du behöver säga medan du fortfarande kan, snarare än att vänta tills det kan vara för sent. En fantastisk sammanställning, den här boken borde gå på varje kvinnas läsning och gåva, lista.

Megan McMorris är frilansförfattare baserad i Portland, OR. Hon är redaktör för kvinnors bästa vän: kvinnliga författare på sina hundar och kattkvinnor: kvinnliga författare på sina kattvänner och har skrivit guider till vandring i Oregon och Stillahavsområdet Northwest. Hennes utomhuskolumn, Misadventures, visas på orgeonska. Megan har också skrivit för verklig enkel, glamour, vägledande ljus, förebyggande, fitness, jag, kvinnans dag och form, bland andra. För mycket mer information om Megan, kolla in hennes webbplats.

Och var, kan du fråga, är kattanslutningen här? Förutom att vara redaktör för Fantastic Anthology Cat Women: Kvinnliga författare på sina kattvänner, erbjöd Megan också ett fantastiskt godkännande för Buckleys berättelse:

“För de av oss som tänker – eller snarare vet – att katter har en sak eller två för att instruera oss i det här livet, kommer du att uppskatta Ingrid King’s berättelse om hennes katt Buckley.”

Tack, Megan!

Inslagskung